Another colour choise for lokdoc

Lokdoc logo to:

 

Jeg har valgt at lave lidt research til denne farve til logoet, og var ude og se hans model toge, og stod i hans bod i Sverige og lærte en del om hans firma. Dette logo er derfor grønt, for Märkling togene har et tog som er grønt, og er super flot, et af mine personlige yndlings. Dette logo er i samme stil som det forrige jeg lavede som kunden ønskede, hvor jeg havde lavet skriften i rød, pga. de danske toge DSB bruger, hvilket jo slet ikke passede til selve hans firma, som jeg hurtigt fandt ud af, efter at have lært en masse om modeltoge. Den grønne er en slags ”vissen” grøn, ligesom toget Märkling sælger, og får folk til at tænke på det super populære tog, som han også sælger i hans butik.

 

logokennethtog1

Jeg har lært en masse efter jeg tog til Sverige for at se hans butik, det at stikke fingeren i jorden, og se og opleve hans firma og hvad det står for har gjort en masse, og fået mog til at forstå hvorfor han ville have netop dette tog som baggrund. Viden om firmaet er super vigtigt, og en rar ting at tage med i rygsækken når jeg skal ud og arbejde med logoer og reklamer i fremtiden, som er det jeg netop gerne vil.

Leave a Reply

